Blogolni, blogolni, blogolni!

laptop

A céges blog ereje a márkaépítésben és az online térben

Miért érdemes egy cégnek blogolnia? Egy vállalkozás blogja nem pusztán egy „tartalomgyár”, de egy olyan stratégiai eszköz is, amely egyszerre támogatja az online jelenlétet, az értékesítést és a márka-építést, valamint erősíti a cég PR- és reputációs törekvéseit is.

Céges blog és keresőoptimalizálás

Aki vállalkozik, és foglalkozik online marketinggel, biztosan ismeri a SEO kifejezést. Igen, a keresőmotorokra optimatizált szöveg segíti az organikus elérést. Tehát a megfelelő kulcsszavak mentén írt blogbejegyzések jelentősen növelik a weboldal forgalmát. A Google szereti a friss, releváns tartalmat – minél több minőségi cikk jelenik meg a blogon, annál nagyobb az esély, hogy a célcsoportunk ránk talál egy keresés során. Egy jó blog tehát ingyenes forgalmat terel az oldalunkra – új ügyfelek, érdeklődők érkeznek, és ehhez hirdetnünk sem kell.

A SEO tehát jó dolog, és a rendszeres blogolás, valamint a sarokkőtartalmak erőteljesen támogatják azt. De ha kommunikációs szempontból nézzük a blogot, akkor azt mondjuk, hogy óvakodni kell attól, hogy csak kulcsszavakban gondolkodjunk! A céges blogban tengernyi lehetőség van. Végtelen számú karakter áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy hallassuk a hangunkat!

Mérhető eredmények

A blogolás nem hasraütésszerű tartalomgyártás – jól mérhető, mennyien olvassák, milyen kulcsszavakra jönnek be az oldalra, melyik cikk hozza a legtöbb érdeklődőt vagy konverziót. Így a blog nemcsak „imázsépítés”, hanem adatvezérelt marketingeszköz is lehet.

Azonban a blogírás – a rá mutató ppc hirdetések és a SEO, azaz a bevett online marketinges felhasználása mellett – másképpen is szolgálhatja a marketinget, csak épp más szemszögből kell rá néznünk.

Szakértői státusz és bizalomépítés

Egy blog lehetőséget ad arra, hogy megmutassuk a szakértelmünket. Ha rendszeresen publikálunk tartalmakat, hasznos, edukatív vagy éppen inspiráló írásokat, akkor az olvasók is látni fogják, hogy hiteles emberrel/céggel van dolguk. A vásárlás bizalom kérdése – és a jól megírt blogbejegyzések ezt a bizalmat alapozzák meg.

PR szempontból ez különösen értékes: egy jól működő szakmai blog hosszú távon hozzájárulhat ahhoz, hogy a sajtó, az iparági szereplők és a közönség egyaránt szakértőként tekintsen ránk vagy a vállalatunkra.

Tartalom újrahasznosítása és kommunikációs alap

Egy blogbejegyzés nem egyszeri tartalom. Használhatjuk hírlevélben, átdolgozható közösségi médiás poszttá, infografikává, podcast-témává vagy akár sajtóanyag alapjául is szolgálhat. Egy-egy jól felépített cikk hónapokig, akár évekig működhet tartalomforrásként – többszörösen megtérül az energiánk. Ezért jó, ha néhány fontosabb szakmai témával kapcsolatos gondolatunkat blogbejegyzéssé alakítjuk. Hiszen ilyenkor egy helyre gyűjtjük az adott témával kapcsolatos tudást. Így válik a céges blog saját tartalombázissá.

Márkaépítés

Egy blog tökéletes terepe annak, hogy bemutassuk egy márka értékeit, gondolkodásmódját, küldetését, csapatát. Ezek az olykor személyesebb, márkaépítő tartalmak érzelmi kötődést alakíthatnak ki a közönséggel.

Ez hosszú távon lojalitást épít, és segíti a márka megkülönböztetését egy telített piacon.

A haladó szint pedig az, amikor egy koncepció mentén kommunikáljuk a márka karakterjegyeihez kapcsolódó üzenetet, a hozzá illő stílusban (Tone Of Voice). Ilyenkor már minőségben és koncepcionalitásban is réges-rég túl vagyunk a kulcsszavas SEO blogoláson. Ilyenkor válik a blog valódi stratégiai eszközzé. Ez az a szint, amit a BeUP! PR Consulting képvisel.

PR lehetőség és médiakapcsolatok

Ha pedig már a BeUP!-nál és a PR-nál tartunk, akkor arról is beszéljünk, hogy a tartalommarketing és a PR hatékonyan tudják támogatni egymást. Mert egy jó, alaposan megírt blogcikket akár a média is átvehet vagy hivatkozhat rá, különösen akkor, ha aktuális trendekről, iparági kihívásokról vagy fogyasztói problémákról írsz. Egy jól pozícionált blog akár sajtómegjelenéseket, interjúfelkéréseket is hozhat.

A blog ráadásul kontrollált kommunikációs felület: mi döntjük el, miről és hogyan beszélünk, így a márkánk narratívája is a mi kezünkben marad.

Egy jól működő céges blog tehát befektetés. Ha pedig elkötelezetten, stratégia mentén építjük, akkor a megtérülése nemcsak forintban mérhető – hanem ismertségben, elismertségben és ügyféllojalitásban is.

Mi garantáltan brandre kalibrált, minőségi blogot írunk.

Megosztás

Facebook
X
LinkedIn

További híreink

BeUP! PR CONSULTING

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Amennyiben szolgáltatásaink felkeltették érdeklődését, és úgy érzi, kommunikációs támogatásra van szüksége, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, és ossza meg velünk igényeit!